Genereer 2x zo veel business uit marketing leads
Exponential sales growth with your indirect channel

Genereer 2x zo veel business uit marketing leads

Wist jij dat uit onderzoek is gebleken dat bijna 50% van alle sales leads naar de partner gaat die als eerste adequaat reageert? Je kan nu wel voorstellen dat als jouw partners niet snel een vervolgactie doen op de door jou doorgegeven leads, dit een groot negatief effect heeft op de conversie van deze leads.

In de praktijk blijkt dat bijna 80% van alle marketing leads, die aan partners worden doorgegeven, verloren gaan, genegeerd of vergeten worden. 

De belangrijkste redenen waarom ze verloren gaan:

– Geen of te late reactie op lead aanvraag
– Partnerwebsite komt niet overeen met de vraag van de klant
– Verkeerde vragen tijdens het verkoopgesprek
– Volgt lead niet op na eerste contact



Tips: Hoe verhoog je de lead conversie?



Hoe voorkom je dat jouw leads verloren gaan? Je kan dit voorkomen, mits je hier een goede aanpak voor hebt. We hebben een checklist gemaakt die je goed kan gebruiken om te voorkomen dat dit voor jouw organisatie ook van toepassing is:

  1. Maak onderscheid tussen de verschillende leadkanalen en bepaal per kanaal hoe snel en wat voor soort partners hier het beste bij passen. Het heeft geen zin om een lead van een bedrijf van 5 man door te geven aan een partner die zich richt op het 500+ segment.
  2. Zorg dat je de afspraken met je partner bewaakt. Spreek concreet af hoe snel hij de lead opvolgt en jou op de hoogte houdt m.b.t. de voortgang.
  3. Zorg ervoor dat de lead informatie volledig en duidelijk is voor de partner. Dit zorgt ervoor dat de opvolging minder snel vertraagd.
  4. Geef salestraining aan partners om leads op de juiste manier op te volgen en de juiste vragen te stellen. Hoe vaak komt het niet voor dat men niet de juiste vragen stelt over de klant overstelpt met teveel informatie. Je conversie wordt gegarandeerd hoger.
  5. Zorg ervoor dat je partner de lead niet te snel opgeeft. Vergeet niet dat 80% van de verkopen pas na het 5de tot 12de klantcontact wordt gerealiseerd.
  6. Registreer per partner hoeveel leads hij omzet naar een order. Zo krijg je inzicht in je waardevolle partners en kan je beter je partners aansturen.



Heb je hulp nodig bij realiseren van bovenstaande tips?

Of heb je interesse in een Saas oplossing die zorgt dat je conversie van je leads nog verder verhoogt? Neem dan de tijd voor een demo van de lead management module van We Empower. Het verhoogd gegarandeerd de conversie van de leads aan je partners. Door leads aan te bieden via een geautomatiseerd proces, weet je zeker dat de follow-up wordt uitgevoerd en de conversie van leads structureel zal verbeteren. Bel ons via +31(0)881009050 of stuur een bericht!

Leave a Comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *